Op naar het zout pt. 3

Weer op zoek naar zout vandaag maar ook deze dag duurde de zoektocht lang. Om 4 uur vanmorgen ging de wekker om als eerste groep op pad te gaan op zoek naar zout… De eerste stop was bij zonsopkomst bij een rotsformatie met door de wind gevormde grote stenen.

Zonder enige andere groepen in de buurt hebben we hier relaxed gewacht op de zon om ons op te warmen. Maar geen zout in de buurt tijd voor een andere zoektocht de wc.

Tjah dat gaat ook wel een missie worden, een uur verderop hadden we geluk, een gebouw in zicht. Al snel bleek dit geen wc te zijn maar de grenspost naar Chili, na het afgeven van ons registratieformulier en het rijbewijs van de gids konden we verder.

Ook Chili kunnen we afstrepen van de lijst, na een goed ontbijt op de grens verder naar… Lagunes.

Van de eerste 4 was alleen de laatste erg opvallend mooi, met wit groen geel gekleurd water en honderden flamingo’s was dit slootje zeker de moeite waard.

De lunchstop een 2 uur verderop was ook weer schitterend eerst door een landschap van leisteen en dan aankomen bij een zwart meer met meerkoeten en een lunchplek tussen paddenstoel rotsen.

Verder door naar de overnachtingsplek, de wc en het zout. Door een dal met groen gras, beekjes, watervogels, schapen en lama’s. Waar en 2 lama’s het wel erg gezellig samen hadden was het voor de chauffeur tijd om de auto te wassen, gewoon ff parkeren in het midden van een sloot en met een handdoek de ramen lappen.

Daarna nog een stop bij een treinstation naja een plek met 2 spoorlijnen en verlaten huisjes. Via een aantal bergen vol met cactussen kwamen we eindelijk aan bij ons doel, een hotel gebouwd van zout, de stoelen, tafels, het bed, de muren alles is zout hier.

Morgen knallen we de grote zoutvlakte op die we nu in de verte kunnen zien. Nog 6 slaap uurtjes voor de wekker weer gaat.

[osm_map lat=”-11.276″ long=”-66.051″ zoom=”3″ width=”600″ height=”450″ control=”mouseposition,scaleline” map_border=”thin solid grey” theme=”dark” marker=”-18.34649,-66.22656″ marker_name=”wpttemp-green.png”]